جسبیدن کودک نوپا به شما

جسبیدن کودک نوپا به شما

کودکان نوپا بیش از حد به والدین می چسبند، به آسانی و راحتی از آنان جدا نمی شوند و بهیچ وجه دوست ندارند پدر یا مادرشان از اتاق بیرون بروند. شاید این مسئله به شدت نه ماهگی نباشد ولی بچه باید مطمئن باشد که شما در نزدیکی او حضور دارید و وی را با کسی که نمیشناسد یا به او اعتماد ندارد، تنها نمی گذارید. در نتیجه اگر او را در اتاق تنها بگذارید؛ شروع به فریاد کشیدن و گریه کردن می کند و اگر او را به آشنایان یا پرستار بسپارید، بد خلقی خواهد کرد.
بعضی کودکان آنچنان از دور شدن شما، واکنش های هیجانی (هیستریک) نشان می دهند که والدین برای پرهیز از تکرار آن، کار و زندگی خود را تعطیل می کنند. حتی ممکن است نگرانی آنان به والدین نیز سرایت کند، به حدی که پدر و مادر تصور می نمایند، پس از خروجشان از خانه، اتفاق ناگواری برای فرزندشان رخ خواهد داد. 
ترک کردن کودک نوپا دردوران چسبندگی 
کودک خود را نزد یکی از آشنایان یا پرستاری که برای او آشناست و وی را دوست دارد، بگذارید اما او را با افراد نا آشنا یا غریبه تنها نگذارید.
از فردی که قرار است از کودکتان مراقبت نماید، خواهش کنید؛ مدتی پیش از رفتن شما در منزل حضور به هم رساند چرا که اگر بمحض مراجعه فرد مورد نظر، خانه را ترک کنید؛ حضور آن شخص – با توجه به اینکه مصادف با رفتن شما و تنها ماندن کودک می شود- برای وی ناخوشایند بوده و کودک آن را به معنی جدایی از شما تلقی می کند.
هنگامی که قصد دارید از منزل خارج شوید، کودکتان را در آغوش بگیرید، ببوسید و بگویید: «کارم تموام شد، برمی گردم».
با آرامش و رفتاری مناسب خانه را ترک کنید.
به خودتان یادآوری نمایید؛ پیش از اینکه به خیابان برسید، گریه کودکتان به پایان خواهد رسید.
این شیوه را بارها و بارها در موقعیت های مختلف تکرار کنید تا فرزندتان با این الگو آشنا و به آن خو بگیرد.


برگرفته از کتاب مادر کافی
نوشته جی.اُ.فراست
ترجمه دکتر مهبد ابراهیمی
زیر نظر دکتر محمد سهامی


برای اطلاعات بیشتر در مورد اختلالات یادگیری، بیش فعالی، مشاوره تحصیلی، روانشناس کودک، روانشناس نوجوان،با شماره 02144975388  تماس حاصل فرمایید؛ همچنین میتوانید از دیگر مقالات سایت در این موارد بهره مند شوید.


Share تاريخ: 1397/01/27 مشاهده : 687

, , , , ,



گذاشتن نظر